Rhenen – OG

Op 28 februari speelde het zestal van Ons Genoegen de, wegens corona uitgestelde, uitwedstrijd tegen Rhenen. Het werd een 4-2 nederlaag.

Een korte karakteristiek van de gespeelde partijen:
Martinus Riemersma speelde met wit aan bord 1. Na een rustige, positionele opening was op de 18e zet een nogal explosieve stelling ontstaan, waarin zijn tegenstander remise aanbood. De stand van de wedstrijd gaf op dat moment geen aanleiding om risico’s te nemen. Een deling van het punt derhalve.
– Aan bord 2 speelde Jacques van den Berg. Na dameruil stond hij een tikkeltje minder. Maar toen een fatale paardzet hem een pion kostte, kon hij snel daarna opgeven.
– De partij van Bab Wilders, aan bord 3, is eigenlijk steeds in evenwicht gebleven. Omdat zijn tegenstander 150 Elopunten meer had, durfde Bab geen risico’s te nemen. Toen er tenslotte een stelling was ontstaan waarin het voor beide spelers link was om verder te spelen, werd tot remise besloten.
– De opening bij Frank van Halem, die onverwacht met zwart aan bord 4 speelde, ging wel aardig. Tot Frank een vreselijke blunder, in het kader van overbelasting, beging. Twee paarden kwamen in te staan, waarvan er maar één te redden viel. Toen was de partij in feite beslist.
– Aan bord 5 speelde Hans Kodde met wit. Na een gelijk opgaande strijd liep de partij uit op een toreneindspel, met voor beiden een gelijk aantal pionnen. Zwart had op de d- en e-lijn oprukkende pionnen, maar Hans had aan de flanken een pionnenoverwicht. Het werd flink rekenen en … een lange partij. Uiteindelijk trok Hans aan het langste eind en kon hij het enige Amersfoortse winstpunt scoren!
Arnold Röst speelde, aan bord 6, aanvankelijk afwachtend. Maar zijn tegenstander kreeg moeite om zijn vooruit geschoven pionnen te verdedigen. Arnold kreeg vervolgens goede aanvalskansen, maar verloor helaas door tijdsoverschrijding.

Bad Behavior has blocked 325 access attempts in the last 7 days.

Ons Genoegen