En Passant 3 – OG

Op 11 maart speelde het zestal van Ons Genoegen de, wegens de storm Eunice uitgestelde, uitwedstrijd tegen En Passant 3 (uit Bunschoten-Spakenburg).
Het werd een 4-2 overwinning.

Een korte karakteristiek van de de gespeelde partijen:
– In de partij van Joost Marcus (bord 1) werd het evenwicht vanaf het begin steeds bewaard. De spelers besloten daarom al snel tot remise.
– De tegenstander van Martinus Riemersma, aan bord 2, speelde de opening wat slordig en kwam slechter te staan.  Hij probeerde de zaak nog wat te redden door een loper te offeren tegen een pion. Maar toen hij op de 26e zet, door een verrassende combinatie, ook nog een cruciale centrumpion verloor hield hij het verder voor gezien.
– Aan bord 3 kwam Jacques van den Berg al snel na de opening beter te staan. Zijn tegenstander offerde op een gegeven moment een paard in de veronderstelling een sterke aanval te kunnen opzetten. Maar met een schijnoffer pareerde Jacques alle dreigingen en dwong zijn tegenstander zo tot opgave.
– Bij Bab Wilders, bord 4, kwam een klassieke opening op het bord waarvan beide spelers alle ins en outs goed bleken te kennen. Het evenwicht werd dan in die fase ook nauwelijks verstoord. Toen het middenspel begon bood de tegenstander van Bab remise aan. Vooral gezien de stand van de wedstrijd nam Bab dit aanbod aan.
Frank van Halem had, aan bord 5, aan 12 zetten genoeg om de volle buit binnen te halen! Op de 7e zet won hij al een pion en op de 12e zet kon hij een venijnig schaak geven dat alleen maar op te heffen was door een loper of paard te offeren. Zijn tegenstander vond het toen wel welletjes.
– Aan bord 6 was Ernst Schroth duidelijk geïmponeerd door het razendsnelle spel van zijn tegenstander. Het leek wel een blitz-partij, waarvan Ernst echter geen liefhebber is! Hij kwam geen moment in zijn normale doen en moest op de 41e zet, in een hopeloze stelling, opgeven. De enige nederlaag voor de Amersfoorters.

Bad Behavior has blocked 323 access attempts in the last 7 days.

Ons Genoegen